Bonjour, I'm Adda, Irfan wife to be. Well known as Shieyna. Be nice here, do follow me on twitter :) Twitter Follow this blog too :) Follow Me! | Your Dashboard
-IRFAN-


Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome
Re-edit : Shieyna Shin


Rindu yang ditangisi.
29 September 2014 | 18:45 | 0 comments
//Assalammualaikum

Today, harini ketiga tanpa dia :'(

Disebabkan sikap yang tak memahami. Aku dengan dia gaduh sampai langsung tak bertegur sapa, bertanya khabar.

The story begins when..

Aku tunggu dia reply ws aku start pukul 9 lebih(28sept2014) that time he told me dia bak pergi kru. So aku biar lah dia kesana. Then till pukul 12 dia takreply aku still tunggu. Aku faham dia takreply cause tengah busy dengan coc dia. Tiap malam memang dia busy melayan coc tu. Aku memahami. 

Tapi keadaan bertukar jadi panas bila, aku tersedar dari tidur aku. Tak ingat pukul berapa, tapi 2,3,4 pagi jugak lah. Aku check whatsapp still tak ada reply dari dia. Aku check wechat, agak hampa bila aku masuk tempat dia, dia siap boleh tikar default picture dengan nama. Tapi whatsapp aku yang berabad aku tunggu dia langsung tak terniat nak reply. 

So then, mulalah sikap baran panas aku keluar bila macam tu. Aku rasa tak dihargai, aku whatsapp dia, aku lontar ayat ayat kesat aku takdapat terima dia layan aku macam tu. Mungkin sesetengah orang boleh cakap aku tak matang, terserah ni memang sikap perempuan. Try ask kawan perempuan yg dah ada boyf. If boyf dia takreply text dia tp boleh on wechat apa dia rasa? Terkilan kan? Sakit hati kan? Itu yang aku rasa.

Esok nya dia reply whatsapp aku. Dengan rasa macam tak bersalah, dia tak minta maaf and tak cuba nak terangkan mungkin ada salah faham yang jadi. Aku yg masih tengah baran reply lah 'k' itu sebab aku nak dipujuk. Aku tukar gambar aku, cover photo, nama semua. Gambar yang aku guna tu mungkin agak menyakitkan hati cause tertulis "PERGI MAMPUS" itu pun masa kemarahan yang mengawal tindakan aku.

Dia sound aku balik, dia kata dia takdapat terima bila aku guna gambar macam tu. Dia mempersoalkan kalau dia yang guna gambar tu apa aku rasa? Aku dah pernah rasa lebih dari tu, kau maki aku guna ayat tu masa on call. Itu lebih pedih daripada gambar lebih mendalam effect nya. Tapi tak, kau still nak menang, ego kau terlampau tinggi. Memang berpunca dari kau cause kau abaikan aku, aku tunggu kau berjam jam. Cuba kau ada kat tempat aku? Apa kau rasa? Rasa macam takpenting right? Rasa macam kita diperlukan bila bosan kan? Tapi tak, kau still dengan ego kau.

Tercetus segalanya disitu

Aku takdapat tahan air mata bila kau langsung tak regret dengan kesilapan kau. Aku keluar, aku pergi study, aku cuba kawal mood aku biar tak menangis. Masa tengah study kau reply whatsapp aku. Ayat kau memang kasar, masa tu hati aku dah mula sejuk sebab rindu. Tapi kemarahan kau membuak buak. Kau suruh aku cari lelaki yang boleh berkepit dengan aku 24jam. Mata aku dah berkaca. Member yang aku study tu pandang je mata aku, dia tahu aku hampir menangis sebab aku ada cakap dengan dia aku gaduh dengan irfan. Dia pandang mata aku lama lama, aku gosok mata aku biar tak menangis, fikiran aku melayang aku fikir pasal kau. Kau nak sangat ke aku tinggalkan kau, kau nak ke aku pergi dari hidup kau? Soalan tu berlegar legar dalam otak aku.

Aku mengalah, aku minta maaf dengan kau. Selalunya kemarahan dapat diredakan bila rindu aku membuak buak. Aku minta maaf semahu mahunya. Esoknya(29sept2014) aku tunggu whatsapp dari kau. Sampai aku tersedar pukul 4 pagi. Aku check wechat, kau tukar nama, what's up. Tak ada lagi nama aku tertulis disitu. Aku mula mengalah, aku dah start fikir kau betul betul nak aku tinggalkan kau ke? Aku masuk timeline kau, cover photo kau still gambar aku dengan kau. Aku tarik nafas lega. Tapi aku rindu, rindu yang amat dengan gelak kau, text kau, senyuman kau. Aku terlampau rindu.

Aku try call kau, 20 kali jugak aku call, tapi tak ada yang angkat. Aku duduk di tepi birai katil, mengenang kesalahan yang aku buat. Maafkan kesilapan aku... 

Aku menangis, menangis semahu mahunya, aku lepaskan semuanya. Tapi rindu tu masih terpahat di hati. Aku mula lelapkan mata, tapi tak tidur. Cuma lelapkan mata dibayangi oleh kegelapan malam. Sampai pukul 5:30. Aku fikir nak sekolah ke tak. Bila taksekolah takut nanti aku terlampau fikirkan sangat benda ni so aku go on pergi sekolah. Aku siap siap, mandi solat then go on ke sekolah. Masa kat sekolah aku belajar macam biasa, aku cuba lupakan apa yang jadi aku cuba buang kau sekejap dari fikiran aku. Tapi semuanya berubah bila member aku tegur aku.

Farahin: Shina, kau nak rehat tak?
Me: Taknak lah, aku takde mood nak makan.
Farahin: Kenapa kau tak ada mood?
Me: Aku gaduh dengan irfan
Farahin: Eh kenapa gaduh? Cerita lah kat aku.

Start dari situ aku menangis semahu mahunya.. ramai claasmate aku tegur.

Farahin: Shina, sabar ye. Jangan lah menangis lagi. Aku sedih lah tengok kau macam ni.

Afiq: Shina, kenapa ni? Gaduh ye?

Hasbullah: Shina, kau okay tak? Gastrik ke?

Iqa: Shina, kenapa?

Zulkarnaian: Shinn, asal menangis ni? 

Semua soalan tu aku tak jawab aku diamkan diri. Sampai ada yang cakap "Biarkan shina, dia tak ada mood tu" 

Lepas habis rehat aku belajar macam biasa, dua masa akhir sebelum balik ada sains, kena masuk lab. Aku dengan farahin masih terduduk dalam kelas, kelas dah kosong. Aku try call Irfan, aku call, tapi tak ada yang jawab. Aku menangis lagi. Then terus pergi ke lab.

Masa dalam lab daus dengan kepap tegur.

Daus&Kepap: Shina, ada message tu. Ada lampu kat poket kau.

Aku keluarkan phone aku check, ada message. That time aku off data. Ada text dari Irfan.

Sayang♥: esok mcg.. org xde mood. K ..

Orang? Aku rasa dia still bengang dengan aku. Hampir menangis bila aku baca text tu, aku tunjuk kat farahin. Farahin cakap sabar k shina. Bagi dia masa. Aku pun give up, 35minit masa sains langsung takmasuk apa dalam otak aku. Aku banyak termenung. 

Loceng bunyi ..

Aku kemas barang then keluar sekolah tunggu bapak aku. Sementara menunggu, aku on data. Ada whatsapp dari dia.

"Esok mcg.. org xde mood. K syg"

This text ...

Buat aku tersenyum cause dia still panggil aku sayang. Senyuman dalam tangisan.

When my dad reach. Aku ikut bapak aku pergi depan sekolah acs, ada kedai buku kat situ. Aku nak cari buku rujukan agama, tapi tak lama. Kira kira 15min jugak dalam tu. Tp takde aku just beli buku latihan sains and agama. Bayar then blah. Masa otw balik, hujan dah lebat. Aku basah kuyup. Sampai je rumah, aku terus tukar baju then tidur. 

Sampai aku tersedar pukul 4lebih. Bila otak aku kusut, aku tidur tak lena. Banyak sangat yang aku fikir sampai aku takcukup tidur. Aku langsung taksentuh apa apa makanan sejak pagi tadi..

Aku on data, masuk ws. Last seen irfan still same masa dia reply tu. Aku rindu ... that night aku ws dia aku cakap aku rindu, tp dia langsung takreply just seen shj. Hampa nya hati masa tu. Aku tidur, aku menunggu hari esok, harapan yang dia nak text aku.

But till now tak ada 1 text pun dari dia. Apa motif dia biarkan aku macam ni. Aku dah takboleh nak tahan rindu ni lagi. Aku terlampau rindu 😢

Kau langsung tak rindukan aku ke? Tak terfikir pasal aku ke? Kenapa biar aku tahan rindu sesorang macam ni. Seksa sangat sayang :'( Seksa sangat.

Takkan kau langsung tak terniat nak text, call aku. Aku ternanti nanti semua tu. Mana kau yang dulu, yang selalu ambil berat pasal aku. Yang takboleh merajuk lama lama, yang takmampu menahan rindu. Mana sayang .. :'(

Aku rasa sebesalah bila kau ada whatsapp aku, kau cakap yang kau kerja sebab nanti nak bawak aku keluar, aku baca text tu berulang kali aku menangis. Aku rasa sebesalah sangat sangat.

Mana awak sayang, orang rindu .. 😢