Bonjour, I'm Adda, Irfan wife to be. Well known as Shieyna. Be nice here, do follow me on twitter :) Twitter Follow this blog too :) Follow Me! | Your Dashboard
-IRFAN-


Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome
Re-edit : Shieyna Shin


This is the last chance for you.
23 April 2015 | 18:52 | 0 comments
//Assalammualaikum

Kali kedua kantoi dia curang belakang aku lagi. Semua benda yang dia cakap. Semuanya dusta. Aku yang bodoh sebab terlampau percaya. Aku bukan tak bagi dia berkawan dengan perempuan, aku bagi cuma. Jaga batas dia. Tapi tidak, dia ber'whatsapp dengan perempuan tu macam dia whatsapp awek dia sendiri. And dia lebih berminat nak contact perempuan tu daripada aku. Aku rasa macam nak lari dari dia. Biar dia tertanya sendiri kenapa aku hilang. Aku cuma tak sanggup biar hati aku ni sakit. Biarlah aku rawat hati aku ni dulu.

Aku kekadang, takfaham perangai dia. Dia tak bagi aku contact lelaki lain selain dia. Tapi, dia contact perempuan lain siap bersayang sayang tu apa pula? Aku sekarang kalau rasa macam nak check phone dia, aku terus check. Aku tak teragak agak. Gallery, whatsapp, call log, contact. Semua aku check. Memang banyak dia contact perempuan. Gambar perempuan lain, and gambar lama dia dgn si yaya duduk bersebelahan. Sumpah aku memang cemburu. Kalau boleh aku nak dia rasa apa yang aku rasa. If aku contact lelaki lain, bersayang sayang, siap keluar makan berdua, tangkap gambar duduk bersebelahan, apa dia rasa? Mesti sakit hati kan. Aku tahu perangai dia macam mana. Mengamuk tiba tiba. Tapi aku sabar, aku tak buat benda benda tu. Aku tengok dia setia or tak belakang aku. If ya dia buat untuk kali ketiga. If still cheating, maybe aku yang akan hilang dari hidup dia. 

Aku pun taksuka terkejar kejar kan dia. Call dia banyak kali tapi dia tak angkat, whatsapp dia text dia beratus kali tak balas. Kekadang alasan dia tak munasabah 'phone biy silent, tak perasan' selalunya if dia lepak, dia takpernah silent phone. Senang cerita, dia memang jarang silentkan phone dia. Jujur, aku memang kurang percaya dia sejak kantoi dia dgn emma tu. Perempuan perempuan lain ni pun, macam tak ada otak. Dah tahu orang tu berpunya, still melayan. Cuba aku contact bf kau. Bersayang sayang, siap keluar makan date berdua duduk bersebelahan? Mesti kau stress tahap setan punya. 

Lelaki susah nak dipercayai

Kalau lah aku boleh tunjuk macam mana aku sayang dia aku nak sangat tunjuk. Biar dia sedar, selama ni dia banyak sakitkan hati aku tapi aku sabar, aku still cuba nak semaikan kepercayaan aku kat dia balik. Tapi rasa was was tu masih ada. Ya Allah, tuhan sahaja tahu betapa sakit nya hati aku masa tu. Rasa macam dah hancur berderai tapi aku kuatkan semangat kutip serpihan tu cantumkan semula. Walaupun tak semourna, tapi aku dah cuba cantumkan serpihan tu satu persatu hingga ke serpihan terakhir.

Hati kecil selalu tertanya. Siapa aku bagi dia? Dia tak sayang aku ke?  Dia tak serious dengan aku ke? Kenapa dia buat macam ni? Aku terlampau terhegeh hegeh kat dia ke? Aku ni syok sendiri ke? Atau, aku terlebih sayangkan dia? Dia dah bosan fengan aku ke? Kenapa dia dah lain?Kenapa dia tak macam dulu? Mengalir air mata aku fikirkan persoalan ni semua. Betul kata orang, naluri perempuan selalunya betul, aku harap dia berubah. Untuk masa depan kita jugak biy 😢